Policjantka uczestniczyła w radzie pedagogicznej
Asp. szt. Iwona Zygmunt ze śródmiejskiego komisariatu gościła w Szkole Podstawowej nr 14 przy ul. Żmudzkiej 12 w Bydgoszczy, gdzie uczestniczyła w radzie pedagogicznej. Omówiła z nauczycielami „Procedury postępowania nauczycieli oraz metody współpracy szkół z Policją w sytuacjach zagrożenia dzieci i młodzieży przestępczością i demoralizacją”.
Wczoraj (10.12.2019) policjantka z bydgoskiego Śródmieścia z Ogniwa Profilaktyki Społecznej, Nieletnich i Patologii asp. szt. Iwona Zygmunt została zaproszona przez dyrekcję szkoły na radę pedagogiczną odbywającą się na terenie Szkoły Podstawowej nr 14 im. Gen. Władysława Sikorskiego przy ul. Żmudzkiej 12, w której udział wzięło 40 nauczycieli. Na spotkaniu został m.in. przygotowany i zaprezentowany program edukacyjny dot. „Procedur postępowania nauczycieli oraz metody współpracy szkół z Policją w sytuacjach zagrożenia dzieci i młodzieży przestępczością i demoralizacją”.
Policjantka omówiła procedury postępowania nauczycieli, pedagogów, dyrekcji w sytuacjach wystąpienia zagrożenia dzieci i młodzieży demoralizacją i przestępczością. W trosce o zapewnienie optymalnego poziomu bezpieczeństwa wśród dzieci i młodzieży, a także dążąc do ich prawidłowego zachowania w środowisku szkolnym, omówiono metody współpracy szkoły z policją w sytuacjach zagrożenia dzieci i młodzieży na terenie szkoły. Ponadto podczas spotkania, przypomniano akty prawne regulujące podejmowanie tych działań. Nauczyciele dopytywali się o rozwiązania nurtujące ich w codziennej pracy z młodzieżą, na które uzyskali wyczerpujące odpowiedzi i gotowe procedury, jak reagować. Funkcjonariuszka zaproponowała zintensyfikowanie współpracy, która przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa uczniów, jak również pracowników szkoły i z pewnością wpłynie na usprawnienie działań pomiędzy szkołą a policją.
Na zakończenie spotkania, mając powyższe na uwadze, każdy z nauczycieli otrzymał przygotowane przez panią pedagog Małgorzatę Szymczak, a opracowane przez asp. szt. Iwonę Zygmunt „Procedury postępowania nauczycieli oraz metody współpracy szkół z Policją w sytuacjach zagrożenia dzieci i młodzieży przestępczością i demoralizacją”.