Oszustwo na pracownika banku, mieszkanka Bydgoszczy straciła 249 tysięcy złotych
Oszust, pod legendą pracownika banku, w trakcie rozmowy telefonicznej wmówił 73-letniej kobiecie, że składała wniosek o pożyczkę i został on pozytywnie rozpatrzony. Zdziwiona bydgoszczanka usłyszała następnie, że prawdopodobnie padła ofiarą oszustwa, po czym sprawca poinstruował jak zabezpieczyć pieniądze, co uczyniła. Seniorka straciła 249 tysięcy złotych.
Mieszkanka Bydgoszczy odebrała w miniony czwartek (8.05.25) niespodziewany telefon. Dzwoniący mężczyzna przedstawił się jako pracownik działu bezpieczeństwa jednego z banków i poinformował, że wniosek o pożyczkę został pozytywnie rozpatrzony. Początkowo kobieta zdziwiła się, ponieważ nie ubiegała się o kredyt. Jednak nie podejrzewając próby oszustwa kontynuowała rozmowę, podczas której rozmówca wyjaśnił, że została prawdopodobnie oszukana, a on pomoże jej zabezpieczyć posiadane przez nią środki pieniężne. Następnie poinstruował o dalszych krokach będąc przez cały czas na linii. Bydgoszczanka przekazała wszelkie dane osobowe oraz do logowania do kont bankowych. W międzyczasie dzwoniący wskazał aplikację, którą seniorka ma zainstalować, co kobieta uczyniła. Następnie instruowana poszła do wpłatomatu i dokonała kilku przelewów na wskazane przez oszusta konto. To jednak nie koniec, gdyż sprawca namówił ją również do zaciągnięcia wielotysięcznego kredytu. Na tym nie poprzestał i nakłonił ją do napisania oświadczenia i przesłania jego zdjęcia MMS-em. Kobieta napisała w nim, że jest świadoma utraty pieniędzy, mimo to wyraża zgodę na ich przesłanie.
W ten sposób 73-latka straciła łącznie 249 tysięcy złotych.
W związku ze zgłaszanymi niemal każdego dnia różnego rodzaju oszustwami przypominamy, że pracownicy banków oraz innych instytucji nigdy nie proszą o podanie przez telefon poufnych informacji, takich jak hasła dostępowe do bankowości internetowej czy numery PIN, danych osobowych, danych do logowania. Jeżeli odbiorą Państwo takie telefony, nie należy tych danych udostępniać, ponieważ możemy mieć pewność, że jest to próba oszustwa. Gdy jednak mamy wątpliwości zawsze można skontaktować się z placówką banku korzystając z oficjalnych kanałów komunikacji.
Prosimy, aby zachować szczególną czujność i nie ulegać presji ze strony nieznajomych rozmówców, którzy działają posługując się technikami manipulacji i w ten sposób dążą do wyłudzenia pieniędzy.
autor: st. sierż. Jakub Skrzypek
publikacja: kom. Lidia Kowalska