Policjanci rozmawiali z pracownikami ZDMiKP o agresywnym petencie
Policjanci z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy, na prośbę dyrekcji, prowadzą cykl szkoleń dla pracowników Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Podczas spotkań omawiane są kwestie dotyczące sposobów postępowania podczas obsługi klientów, którzy są agresywni, stwarzając sytuacje zagrażające ich życiu i zdrowiu.
W ramach jednego z zaplanowanych szkoleń, które odbyło się w miniony poniedziałek (03.04.2017) st. sierż. Rafał Wohlfeil oraz mł. asp. Sebastian Rink rozmawiali z pracownikami Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy o aspektach prawnych obrony koniecznej. Poruszyli również kwestie możliwości wykorzystania (zgodnie z ustawą o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej) środków do obrony własnej.
Podczas spotkania uczestnicy podjęli się burzliwej dyskusji na temat kultury osobistej, konieczności rozwiązywania problemów i pomocy nawet agresywnym petentom w sposób nie dążący do prowokacji. Zgromadzeni stwierdzili, że nie są w stanie przewidzieć zachowania petenta, gdyż może się znaleźć taki, który nie będzie chciał swojej sprawy zakończyć polubownie. Dlatego też nie ma złotego środka, a każda sytuacja jest inna.
Na kanwie dyskusji uczestnicy wypracowali kilka algorytmów postępowania w przypadku kontaktu z agresywnym petentem.
Prowadzący szkolenie policjanci podsumowując spotkanie podkreślili, że takie sytuacje nie powinny być lekceważone i w przypadku złamania prawa należy o nich powiadomić organy ścigania.